Van 1901 tot nu

De opkomst van de auto en de fiets zorgde in het begin van de vorige eeuw voor een snelle toename van het verkeer. Omdat voor het gemotoriseerde verkeer een sterk dicht wegdek nodig was, betekende dit de doorbraak van asfalt. Hieronder op hoofdlijnen de geschiedenis van ons bedrijf.
Asfalttransport anno 1901
Asfalteren anno 1901

Tijdlijn

 

 

Jaar  Gebeurtenis
1901  Stoomwalsenbedrijf v/h Boesewinkel importeert de eerste stoomwals in Nederland
1923 Stoomwalsenbedrijf v/h Boesewinkel en bedrijf De Bitumenweg gaan na hun fusie samen verder onder de naam Maatschappij Wegenbouw
1951 Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan wordt het predikaat 'Koninklijk' verleend. Vanaf dat moment heet het bedrijf dus Koninklijke Maatschappij Wegenbouw (KMW)
1969 KMW gaat intensief samenwerken met Te Siepe uit Zwolle
1973 Beide bedrijven worden opgenomen in de Stevin Groep, waartoe het wegenbouwbedrijf P.H. Offringa uit 't Harde al behoorde.
1975 De drie bedrijven gaan samen verder onder de naam KoninklijkeWegenbouw Stevin. Als de Stevin Groep in 1978 fuseert met de Adriaan Volker Groep, van oorsprong een baggeraar uit Sliedrecht, blijft deze naam gehandhaafd.
1997 De fusie tussen Koninklijke Volker Stevin en Kondor Wessels is een feit. KWS is nu een werkmaatschappij van Koninklijke Volker Wessels Stevin nv.
2006 Met ingang van 1 juli 2006 is de naam Koninklijke Wegenbouw Stevin gewijzigd in KWS Infra bv
 

 

 

 

News Alerts

xDeze website is geoptimaliseerd voor Internet Explorer 7.0 en hoger en Firefox 3.5 en hoger. Wanneer u gebruik maakt van een lagere browserversie kan dit gevolgen hebben voor een optimale werking van deze site.