Rijkswaterstaat heeft nu ook de geluidsarme nieuwbouwvoegovergang SN ESV NG1 goedgekeurd conform de RTD 1007-2. Smits Neuchâtel Infrastructuur heeft hiermee als eerste op de Nederlandse markt goedkeuring op de ‘geluidsarme’ nieuwbouwvariant van de stalen voegovergang.
Na de validatie van de renovatievoegovergangen (SN ESV R1 en RG1) en de nieuwbouwvoegovergang (SN ESV N1) van KWS-onderneming Smits Neuchâtel Infrastuctuur is de lijst nu compleet met de ‘geluidsarme’ nieuwbouwvariant (SN ESV NG1).
De goedkeuring is conform de RTD 1007-2, dat staat voor Rijkswaterstaat Technisch Document. Daarnaast is de goedkeuring volgens de ROK versie 1.4 (Richtlijnen Ontwerp Kunstwerken).
De nieuwbouwvoegovergang SN ESV NG1 heeft de onderstaande levensduur:
Op het project Nieuwe Twenteroute (N18) worden de eerste nieuwbouwvoegovergangen conform de nieuwe richtlijnen ingebouwd door Noaber18. Noaber18 is een combinatie van VolkerInfra PPP (KWS, Van Hattum en Blankevoort, Vialis en VolkerRail) en DIF.
Smits Neuchâtel Infrastructuur brengt in de komende maanden in totaal 620 meter voegovergangen aan op 18 viaducten en bruggen. Circa 520 meter hiervan bestaat uit stalen voegovergangen, waaronder ook de geluidsarme nieuwbouwvoegovergang.
Daarnaast worden door Smits Neuchâtel op alle kunstwerken bitumineuze Flexigoten aangebracht als betonbescherming.