De Overeindsebrug bij Nieuwegein is de zesde van de in totaal acht bruggen die onderdeel zijn van het project KARGO (Kunstwerken Amsterdam-Rijnkanaal Groot Onderhoud). Net als de Schellingwouderbrug en de Loenerslootsebrug is ook deze brug vervangen door een compleet nieuwe brug. Door KWS-onderneming Smits Neuchâtel Infrastructuur zijn ook hier meerdere specialistische disciplines uitgevoerd.
Gietasfalt, kunststofslijtlaag en voegovergangen. Drie van de specialiteiten van Smits Neuchâtel Infrastructuur komen samen op de Overeindsebrug.
De nieuwe boogbrug is bij Mercon in Gorinchem gebouwd en door ons gestraald en voorzien van bitumineuze primer en bitumineus membraan.
Na het uitwisselen van de oude en nieuwe brug in Nieuwegein, hebben we de nieuwe brug geasfalteerd met twee lagen gietasfalt.
Voor zowel het machinale gietasfalt (voor de rijbanen) en het handmatige gietasfalt (voor de vangrail) hebben we de krachten gebundeld met de collega's van SBO bv. De aanbruggen zijn voorzien van een epoxy-slijtlaag ingestrooid met Diabas 2-5 mm. Daarnaast hebben we SN N1 voegovergang en een lamellenvoeg aangebracht.
De provincie Groningen daagde KWS (een VolkerWessels-onderneming) uit om met een concept te komen voor slimme, veilige en...
De provincie Zuid-Holland wil veiligheid en oriëntatie voor fietsers in het donker vergroten. Eén van de...
De Renovatievoegen van KWS-dochterbedrijf Smits Neuchâtel Infrastructuur zijn goedgekeurd door Rijkswaterstaat. Dat...