Zoeken

Eerste hybride wals in Nederland voor KWS

In navolging op de officiële overdracht van de eerste elektrische vrachtwagen in de bouw (vorige week), is donderdag 19 september ook de eerste hybride wals van Nederland in gebruik genomen door KWS. De overdracht van de wals werd gedaan op een project van KWS aan de Ankerweg te Amsterdam. Met het inzetten van de hybride wals zet KWS binnen kort tijd wederom een mooie stap in het realiseren van haar duurzaamheidsmissie: 100% circulaire infrastructuur in 2040 en maximaal bijdragen aan een betere levenskwaliteit.

JSA- RRG Design-0347.jpg

Kleinere motor, 20% zuiniger en hetzelfde vermogen

De hybride wals is een samenwerking tussen Volker Stevin Materieel, KWS en leverancier Kemp. De wals is uitgerust met een kleinere dieselmotor dan een reguliere wals. Hierdoor heeft de wals geen AdBlue nodig en is deze 20% zuiniger dan een gewone wals. Door de toevoeging van twee grote accumulatoren heeft de hybride wals wel hetzelfde vermogen als een niet-hybride wals. 

De Bomag wals, type “BW174AP-4f Hybrid” gaat direct aan de slag op het project de Ankerweg in Amsterdam. De hybride wals is een innovatief product dat door de verminderde CO2-uitstoot meehelpt aan een betere levenskwaliteit in de maatschappij en bijdraagt aan de duurzaamheidsambities binnen VolkerWessels.