Zoeken

KWS lanceert app voor omgevingscommunicatie

Projecten van KWS zijn vanaf nu te volgen via de KWS app. Deze app is in samenwerking met de BouwApp ontwikkeld. Met de app kan Koninklijke VolkerWessels onderneming KWS omwonenden, reizigers en andere geïnteresseerden voorzien van informatie over projecten. Het gaat dan bijvoorbeeld om de planning, voortgang en mogelijke overlast. Naast het zenden van informatie naar de projectomgeving functioneert de app als instrument voor klachtenafhandeling en het meten van klanttevredenheid.

AK3A7156 bewerkt 2.jpg

Met de eigen KWS app maakt KWS de communicatie met belanghebbenden rondom projecten gemakkelijker, zowel voor de omgeving als voor de omgevingsmanager. Projecten om de infrastructuur te verbeteren leveren naast tijdelijke hinder in de vorm van afzettingen of omleidingen ook prachtige plaatjes op. Via de app geeft KWS de omgeving een kijkje achter de schermen en kan zij de omgeving tijdig en eenvoudig informeren. Daarnaast kunnen bewoners gemakkelijk contact opnemen met de omgevingsmanager.

“Wij werken met onze projecten door heel Nederland aan een betere levenskwaliteit. Daarbij is goede communicatie met de omgeving waarin wij te gast zijn essentieel. Met de KWS app informeren we belanghebbenden eenvoudig over onze mooie projecten en zijn we daarnaast goed bereikbaar voor vragen en opmerkingen”, aldus Rolf Mars, directeur van KWS. 

Tevredenheidsmonitor en klachtenregistratie

Met de KWS app kan de omgeving snel worden geïnformeerd over komende hinder. Ook heeft de app een tevredenheidsmonitor. Via ‘Mening geven’ wordt de tevredenheid gemeten. Zo weet de aannemer hoe de projectomgeving over het project denkt en kan er eventueel worden bijgestuurd. Een derde functionaliteit in de app is het klachtenregistratiesysteem via ‘Contact’. De app maakt een dialoog tussen bewoner en aannemer mogelijk. Alle gesprekken zijn in de beheermodule (de ‘achterkant’ van de app) gemakkelijk te beheren en registreren. KWS kan opdrachtgevers eenvoudig toegang verlenen, waardoor ook zij inzicht hebben in de reacties en tevredenheid van de omgeving.

 

Twee voorbeelden van lopende KWS-projecten in de app met actieve tevredenheidsmonitor en klachtenregistratiesysteem is ‘Herinrichting Prinses Beatrixlaan – Foreestweg’ in Delft en ‘Herinrichting Middenweg Zuid’ in Heerhugowaard.

 

De KWS app is beschikbaar voor iOS en Android en gratis te downloaden in de iOS- en Android app stores.