Zoeken

KWS vervangt geleiderails A58 op duurzame wijze

KWS is gestart met het vervangen van de geleiderailsconstructie (RENORAIL) in de middenberm van de A58 tussen Kapelle en Arnemuiden. Door ongeveer 60% van de rails te hergebruiken besparen we een CO2¬-uitstoot van 70% en is de besparing op de milieukosten 40%. Als het staal nog voldoende van kwaliteit is, wordt een nieuwe zinklaag aangebracht. Vertoont het staal van de geleiderails teveel roest, dan vervangen we de volledige rails.

IMG-20221101-WA0005.jpg

Naast de duurzame voordelen is het renoveren van de rails goedkoper dan nieuw produceren én past het binnen de strenge veiligheidseisen die gelden voor geleiderails.

Groot Onderhoud Droog Zee en Delta 2021 – 2022

In opdracht van Rijkswaterstaat vervangen we de geleiderails over een lengte van 15 kilometer. Dit project is een onderdeel van Groot Onderhoud Droog Zee en Delta 2021 – 2022. Binnen dit contract is KWS samen met dochteronderneming Gebr. Van Kessel verantwoordelijk voor groot en klein onderhoud aan drie rijkswegen in de regio en de bijbehorende kunstwerken, geleiderails en het realiseren van onderhoudsarme verkeersgeleiders.

Volgens planning worden de werkzaamheden aan de geleiderails begin 2023 opgeleverd. En hiermee is het totale project ook afgerond. In totaal is 15 kilometer aan geleiderails vervangen, is Ca. 29.000 ton asfalt verwerkt, hebben we Ca. 368.000 m2 geasfalteerd waarvan 236.000 m2 deklaag en bracht KWS deelneming van Velsen belijning 79.000 m1 Thermo Langsmarkering aan.

Meer weten?